Luistercijfers 20-49 jaar: Flinke stijging Sky Radio en Radio Veronica

Sky Radio en Radio Veronica hebben goede zaken gedaan bij de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 jaar en zagen hun marktaandeel flink omhoog gaan deze meting. Dit blijkt uit de cijfers over de periode oktober / november 2021 van het NLO. Qmusic verbreekt opnieuw haar eigen record met 0,1%-punt.

luistercijfers logoHet marktaandeel van Qmusic, met deels Qmusic Limburg en Qmusic Non-stop Maximum Hits in de Randstad erbij, steeg deze meting met 0,1%-punt naar 21,5%. Qmusic zond in november de jaarlijkse Q-Top 1000 uit.

Ten opzichte van de nummer 2 is het gat geroeid tot ruim 7%-punt. Ten opzichte van een jaar geleden groeit Qmusic met 1%-punt.

538 en Radio 2
Radio 538 blijft tweede bij de doelgroep 20-49 jaar. Het marktaandeel daalde met een half procentpunt naar 14,1%, waarmee de winst van de afgelopen twee metingen weer als sneeuw voor de zon verdwenen is. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is dit nog wel een daling van 0,9%-punt.

Ook NPO Radio 2 verliest terrein en gaat dit keer met een half procentpunt naar beneden naar 11,3%. Een jaar geleden scoorde de zender nog 1,3%-punt hoger.

De andere Talpa-zenders
Radio 10, met deels Radio 10 Brabant erbij, blijft deze meting gelijk met 9,7%. Ten opzichte van vorig jaar is dit 0,1%-punt hoger. Zusterstation Sky Radio maakt het verlies van de vorige twee metingen weer goed en schiet met 0,9%-punt omhoog naar 9,4% marktaandeel bij 20-49. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is dit eveneens een stijging van 0,9%-punt.

Ook goed nieuws is er voor Radio Veronica, want na twee metingen gedaald te zijn, stijgt de zender nu weer met 0,7%-punt naar 4,7%. Ten opzichte van een jaar geleden is dit echter een daling van 0,2%-punt. Radio Veronica zond in november weer de Top 1000 Allertijden uit.

2049 oktnov21

De rest
Na twee metingen winst doet NPO 3FM weer een stapje terug. De publieke jongerenzender daalde met 0,3%-punt naar 3,5%. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is dit 0,2%-punt lager. NPO Radio 1 verloor 0,1%-punt en noteert nu 2,4%.

100% NL steeg licht door naar 4,0%. Dit is een half procentpunt hoger dan dezelfde periode vorig jaar. Zusterstation Slam kroop weer wat omhoog en noteert nu 2,5%. Dit is 0,3%-punt hoger dan een jaar geleden.

Kink steeg naar een nieuw record van 2,0% (+0,1%-punt). Een jaar geleden stond het marktaandeel nog 0,6%-punt lager. Sublime bleef deze meting gelijk op 0,8%. [RadioWereld.NL]

Eén reactie

  1. Gelukkig stabiliseert Radio Veronica. Het leek er even op dat de koers van Rob Stenders niet zou aanslaan. Er zijn luisteraars weggegaan en nieuwe luisteraars voor in de plaats gekomen. Hopelijk dat Radio Veronica in het nieuwe jaar nog wat kan groeien.

    Sky Radio heeft de wind de rug. De kerstmuziek zullen de luistercijfers vast wel weer een opkikker geven, in de volgende publicatie.