Radiozender Slam kan terugkijken op een goed jaar. Bij de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 jaar zag het station haar gemiddelde marktaandeel met 38% groeien van 2,4% in 2021 naar 3,3% in 2022.
Ook in de kerndoelgroep van Slam breekt de zender records. Het marktaandeel in de doelgroep Mannen 20-34 jaar is het afgelopen jaar gemiddeld gestegen van 4,5% naar 6,6%. Recordcijfers, want niet eerder in het bestaan van Slam lag het marktaandeel in deze doelgroepen zo hoog. Dit blijkt uit de luistercijfers (januari – december 2022) van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO), gemeten door GfK.
“2022 Was het jaar van Slam”, zegt Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp, trots. “De luistercijfers gingen door het dak. Het afgelopen jaar knalde de energie uit de speakers en het is fantastisch om te zien dat onze luisteraars onze uitgesproken pop en dance muziekmix, spraakmakende content en unieke acties weten te waarderen. We bedanken GfK voor jarenlang betrouwbare en mooie luistercijfers“. [RadioWereld.NL]