Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Kwartaalwinnaars van Q1 voor de Ster Gouden Loeki 2024

De kwartaalwinnaars van het eerste kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2024 zijn bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze 10 leuke, ontroerende, spraakmakende en bijzondere commercials maken kans op de jaarlijkse prijs.

Een overzicht van de eerst kwartaalwinnaars
Albert Heijn met Eye of the Hamster’
Albert Heijn met ‘Laat je verrassen met Pasen’
Dela met ‘Oneindig aandacht’
Gamma met ‘Beetje privacy’
Jumbo met ‘Pasen voor elkaar’
KPN met ‘Stukje van mij’
Kruidvat met ‘Beautytrends volg je met Kruidvat’
Lidl met ‘Safarimini’s’
McDonald’s met ‘Voor je het weet zijn ze groot’
Praxis met ‘Schooltuin’

Hoe werkt de Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op aan het einde van het jaar. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek.

Wat is de Ster Gouden Loeki?
In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.

De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial ‘Zwanen’. In de beginjaren was de uitreiking een gebeurtenis op kleine schaal. Vanaf 2002 tot 2016 was de finale live op de publieke omroep te volgen.

De Ster Gouden Loeki is een reclameprijs waarbij het Nederlands publiek (en dus niet een vakjury) de winnaar bepaalt. [Radiowereld.NL]