Zoek
Sluit dit zoekvak.

NMO Luisteronderzoek week 22-2024: Qmusic is marktleider

Qmusic was in week 22 de best beluisterde radiozender van Nederland met een marktaandeel van 12,2%. Dit blijkt uit de nieuwe cijfers van het NMO Luisteronderzoek. NPO Radio 2 staat deze meting tweede met 12,0%, gevolgd door Radio 538 op de derde plaats met 8,8%.

Foto: Pixabay

Qmusic herstelt zich van de dip in week 21 en is hierdoor weer nipt groter dan NPO Radio 2. Ook heeft Q met 4,1 miljoen luisteraars het hoogste weekbereik.

Radio 538 blijft derde ondanks dat het marktaandeel weer onder de grens van 9% daalt. Radio 10 herstelt zich eveneens van de dip in week 21. Vooral de luistertijd gaat flink omhoog.

NPO Radio 1 en Sky Radio zien het marktaandeel flink dalen, terwijl NPO Radio 5 door de Week van de Arbeidsvitaminen flink omhoog schiet. De gemiddelde luistertijd van de zender schiet met 25 minuten omhoog.

Radio Veronica doet goede zaken, mede door de Top 1000 van de 80s. Zowel het weekbereik als de luistertijd gaan flink omhoog, wat resulteert in een hoger weekbereik. Ook NPO 3FM noteert een flinke plus, terwijl Sublime de luistertijd, en ook het marktaandeel, omhoog ziet gaan mede door de Soul Top 1000.

MediaCell+
De luistercijfers worden gemeten met de MediaCell+ app van onderzoeksbureau Ipsos, waarbij het werkelijke luistergedrag gemeten wordt in plaats van dat er naderhand op basis van herinnering gerapporteerd wordt, zoals tot 2023 bij de dagboekmethode nog gebeurde.

In het NMO Luisteronderzoek participeren ruim 80 radiozenders. De meetweek loopt van maandag tot en met zondag van 06:00 tot 24:00 uur in de doelgroep 13+. [RadioWereld.NL]

Luistercijfers in week 22

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *