De nominaties voor de Audify Awards 2025 zijn bekend. Tijdens de Dag van de Audio op vrijdag 3 oktober maakt Audify bekend wie de prijzen wint. Met de Audify Awards bekroont de organisatie de meest opvallende prestaties in audioreclame en audio-innovatie.
Dit jaar heeft de jury dertig inzendingen beoordeeld. Daarbij werd gelet op het gebruik van geluid, de creatie en de originaliteit van de boodschap.
Genomineerden Beste Audiocommercial 2025
• Albert Heijn – Klinkt als Weekend
• Stichting ALS Nederland – De genadeloze aftakeling van Juliette
• Boldking – We Love Hair
• Ohra – (On)verstandig
• sneleentaxi – sneleentaxi
Ook in de categorie ‘Beste Branded Content‘ worden prijzen uitgereikt. Daar keek de jury vooral naar non-spot audioreclame met een natuurlijke fit en relevantie voor de luisteraar. De drie genomineerde cases zijn:
• Albert Heijn – branded podcast Dieren laten van zich horen
• Albert Heijn – branded content radio Dit klinkt als Weekend (Radio 538 Evers & Co)
• Moneybird – native podcastreclame in Zogenaamd Succesvol en Jong Beleggen
De Dag van de Audio wordt online uitgezonden vanuit Capital C in Amsterdam. [RadioWereld.NL]