Zoek
Sluit dit zoekvak.

Lifestyle-tv populair op internet

Op internet zijn steeds vaker programma’s over lifestyle te zien. Deze concurreren met populaire tv-programma’s van de commerciële omroepen.

Op internet zijn steeds vaker programma’s over lifestyle te zien. Deze concurreren in toenemende mate met populaire tv-programma’s van vooral de commerciële omroepen, meldt het Algemeen Dagblad dinsdag. Maurice Hirschhaut, leverancier van internetuitzendingen van ongeveer een kwartier, ziet de vraag groeien. Zijn vijf bestaande programma’s worden de komende maanden uitgebreid met nieuwe afleveringen over gezondheid, reizen en zakendoen.

Het verschil met lifestyle-programma’s op televisie is dat er niet continu producten met merknamen in beeld zijn. Daar staat tegenover dat er elke vijf minuten een reclamespotje verschijnt. “Die kosten tussen de drie- en vierduizend euro”, zegt Hirschhaut. “Als we twee spotjes per week verkopen, zijn we een winstgevend bedrijf.”

De leverancier denkt dat de opkomst van internet-tv te maken heeft met de vrijheid die programmamakers op het net hebben. “Ze zijn niet gebonden aan de Mediawet en hebben niets te maken met omroepen. Dat scheelt een hoop geleur met je programma.”

[Novum]