SBS heeft de laatste maanden gewerkt aan een nieuwe digitale strategie waarbij VOD het belangrijkste speerpunt is. Dit gebeurde al onder de leiding van David Vink die dit ad interim deed naast zijn functie als Algemeen Directeur van Veronica Uitgeverij.
SBS Digital is de digitale afdeling binnen SBS Broadcasting die verantwoordelijk is voor de digitale strategie, creatieve concepten, digitale content productie, innovatie, technologie, ontwikkeling en exploitatie van alle digitale platformen, waaronder de websites van de tv-zenders van SBS.
David Vink: “We hebben fundamentele keuzes gemaakt en er is de laatste maanden al veel werk verzet; de introductie van NLziet, de re-launch van Kijk en de nieuwe Kijk app zijn de eerste concrete projecten. Ik ben heel blij dat ik met het SBS/Digital team onze roadmap verder kan gaan uitrollen”.
David blijft zijn nieuwe baan wel combineren met Veronica Uitgeverij: “Veronica Uitgeverij ontwikkelt digitale producten die de consument helpen zijn weg te vinden in de complexe wereld van niet lineaire televisie. Deze twee functies liggen feitelijk dicht tegen elkaar aan en bleken goed te combineren”.
Hans Edin, CEO SBS: “Bij SBS draait het niet meer alleen om lineair tv kijken. We gaan met de tijd mee en focussen ons steeds meer op de mogelijkheden die Video On Demand onze doelgroep biedt. We zijn blij dat een ervaren manager als David Vink op dit vlak invulling geeft aan deze strategie.” [Radiowereld.NL]