De STER weigert vooralsnog om het reclamespotje voor de nieuwe ochtendshow van Gerard Ekdom op Radio 10 uit te zenden. Dit meldt De Telegraaf. Volgens de stichting zou het uitzenden van de commercial de NPO schaden.
“Het zou niet logisch zijn om mee te werken aan reclame die ervoor zorgt dat luisteraars de overstap maken naar een commerciële zender,” zo luid de reactie van de STER aan de krant.
Het is een opmerkelijk besluit, want eerdere campagnes van Radio 10 werden wel geaccepteerd door de STER. Recent waren ook de spotjes van Qmusic voor “Het Geluid” gewoon te zien op de publieke tv-zenders. [Radiowereld.NL]
Gerelateerde berichten
Qmusic maakt parodie op Temptation Island (filmpje)
19 april 2018
Luistercijfers juli – augustus 2022, marktleider Qmusic
27 september 2022
Luistercijfers feb – maart 2021, NPO Radio 2 marktleider
20 april 2021
NMO Luisteronderzoek week 41-2023: NPO Radio 2 is marktleider
18 oktober 2023
David Guetta meest succesvol in Top 40
4 juni 2021