Qmusic was in week 29 de best beluisterde radiozender van Nederland met een marktaandeel van 12,4%. Dit blijkt uit de nieuwe cijfers van het NMO Luisteronderzoek. NPO Radio 2 staat deze meting tweede met 11,7%, gevolgd door Radio 538 op de derde plaats met 10,0%.

Qmusic blijft het grootst, maar levert wel marktaandeel in. NPO Radio 2 blijft vrijwel stabiel qua marktaandeel. Wel heeft Qmusic met 4,1 miljoen luisteraars het hoogste weekbereik. Door de start van de zomervakantie zagen veel stations overigens hun bereik dalen.
Radio 538 zet de lijn naar boven voort en scoort met 10% het hoogste marktaandeel sinds de invoering van het nieuwe luisteronderzoek begin 2023. Vooral de luistertijd ging flink omhoog.
De cijfers van Radio 10 blijven een golfslagbad. Waar het station in week 28 nog flink omhoog ging, daalde het marktaandeel afgelopen week weer flink.
ORN radio (de regionale publieke omroepen), Joe, Radio Veronica en Kink zagen het marktaandeel stijgen. Bij laatstgenoemde zorgde de Album Top 1000 voor een flink stijging van de luistertijd.
MediaCell+
De luistercijfers worden gemeten met de MediaCell+ app van onderzoeksbureau Ipsos, waarbij het werkelijke luistergedrag gemeten wordt in plaats van dat er naderhand op basis van herinnering gerapporteerd wordt, zoals tot 2023 bij de dagboekmethode nog gebeurde.
In het NMO Luisteronderzoek participeren ruim 80 radiozenders. De meetweek loopt van maandag tot en met zondag van 06:00 tot 24:00 uur in de doelgroep 13+. [RadioWereld.NL]
Luistercijfers in week 29
Eén reactie
Of je nu naar Joe of Radio 10 luisterde de afgelopen dagen het is allemaal hetzelfde.
Oeverloos gelul en vaak 2 keer per uur hetzelfde nieuws en vaak ook nog dezelfde muziek .
Maar ja die snotneuzen zullen het wel weten hoe je radio moet maken ???