In week 49 (2 t/m 8 december 2002) is in totaal voor € 9.632.036,- aan radiocommercials uitgezonden op de Nederlandse radiozenders. Dit blijkt uit de gegevens van BBC De Media en Reclame Bank, welke de bruto mediabestedingen van adverteerders in Nederland registreert. Citroën is met een bruto radiobudget van € 353.085,- de grootste radio-adverteerder geweest. Op de tweede plaats staat Vodafone Libertel met € 220.545,-. Albert Heijn is de nummer drie en heeft voor een bruto bedrag van € 217.255,- aan radiocommercials uit laten zenden.
Heeft u ook iets te melden, laat het ons weten, en mail de redactie van Radio.nl !
De commerciële regionale omroep Radio Royaal is volgens de laatste luistercijfers van Radiocall (100% dochter van Intomart) in het luisteronderzoek van eind november / begin december 2002 marktleider in Zuidoost Brabant. Men is in de laatste meting gestegen van 5% naar 7% in het dagbereik. Royaal is te beluisteren in de ether op 103.0 Fm en via het kabelnet UPC / Assent op 105.0 FM.
De dramaserie ‘Meiden van Wit’ trok zondag ook het hoogste aantal kijkers tot nu toe. In de doelgroep 13+ hebben er op het hoogtepunt 1,2 miljoen mensen de perikelen rondom de melkfabriek gevolgd. In de doelgroep vrouwen 20-34 had NET 5 een marktaandeel van 34,6%. Op zondag 29 december is de laatste aflevering van het eerste seizoen te zien van ‘Meiden van de Wit’
Wilt U op de hoogte worden gehouden van het laatste satelliet nieuws via email?
Wekelijks de nieuwste updates van satellietradio- en TV-stations, nieuwe TV- en radiostations via de diverse Europese satellieten, frequentiewisselingen en aandacht voor de Nederlandse radio- en TV-stations in het Nederlandse Canal Digitaal-pakket. Aanmelden voor deze nieuwsbrief kan via deze mailinglist
Op de website van zenderexploitant Nozema is sinds vorige week het uitzicht vanaf de Gerbrandytoren in IJsselstein te bewonderen. Deze beelden zijn NIET live maar afgelopen zomer eenmalig opgenomen. Dit is het uitzicht vanaf de bovenste verdieping van het betonnen gedeelte van de mast. Het is overigens wel mogelijk het uitzicht live te zien via een webcam. Daarvoor is een webcamera in het kraaiennest gemonteerd op 220 meter hoogte die om de twintig seconden een moment opname maakt van de omgeving.
NOS Studio Sport heeft zondagavond wederom een kijkcijferrecord behaald. Naar de
zondagavonduitzending van 19.00 uur op Nederland 2 keken ruim 3.850.000 mensen. Dit is het hoogste aantal kijkers van de afgelopen tien jaar. Tussen 19.00 en 20.00 uur was dit een marktaandeel van 56%. Op 17 november behaalde NOS Studio Sport 3,6 miljoen kijkers.
Alles over de etherfrequenties. U leest het elke dag op Radio.nl in het Zerobase Dossier.
Catherine Keijl gaat vanaf maandag 23 december zes weken lang op zoek naar God. In het EO-programma ‘Catherine zoekt God’ loopt de presentatrice telkens enkele dagen mee met een christelijke persoonlijkheid.
Het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen start deze week een Europese aanbestedingsprocedure voor een onderzoek naar verbeteringen van de organisatie en efficiency van de publieke omroep. Het onderzoek moet de mogelijkheden in kaart brengen om kosten te besparen, onder andere als gevolg van samenwerking en optimalisering van productiemethoden. Het onderzoek moet zijn gericht op structurele verbeteringen. Daarnaast moet het rekening houden met de bezuiniging op de rijksomroepbijdrage van 30 miljoen euro vanaf 2004, die in het Strategisch Akkoord is vastgelegd.
Heeft uw radiostation / mediabedrijf een vacature open staan, laat het weten aan Radio.nl. Nieuwe vacatures vind u op vacature.radio.nl
Vanaf vrijdag (ned2 20.30 uur ) maken wekelijks weer drie koppels kans om te mogen trouwen bij Linda de Mol in het TROS-programma Love letters. In totaal worden er acht nieuwe afleveringen opgenomen. Het programma Love Letters is na negen seizoenen nog altijd populair, dit blijkt uit de kijkcijfers. Eind vorig jaar werd het programma ook uitgezonden met een gemiddeld marktaandeel van 20 procent, een 7,3 waardering en ruim 1,3 miljoen kijkers.
Bij het bezoek van Bill Clinton aan ons land afgelopen zondag, zette Showbizz NL oa. 350 meter velours gordijn, 450 meter truss, 200 spots, 16 Mac-scans, meerdere podia, 45 luidsprekerkasten, 6 projectieschermen en een complete tv-regiewagen in. Het bezoek was eerder om veiligheidsredenen tweemaal verplaatst van locatie en datum. Meer info: Showbizz.nl.
Heeft u iets te melden, opmerkingen, suggesties, laat het ons weten. Persberichten en tips blijven altijd welkom, (eventueel anoniem via een invulformulier). Laat het weten via een persoonlijke E-mail aan Radio.nl of anoniem via deze pagina Alles is welkom.