Radio 538 vernieuwt logo

Nieuwe huisstijl moet het gevoel bij 538 visualiseren

Radio 538 heeft, in samenwerking met het Amsterdamse conceptingbureau B.S.U.R., haar huisstijl volledig vernieuwd. De stijl die Radio 538 vorig jaar voor haar reclamecampagnes heeft gebruikt, is nu uitgewerkt naar een volledige huisstijl. Dit heeft onder andere geresulteerd in een aangepast logo dat het herkenbare 538-schild en de kleuren in stand houdt. Bovendien sluit het logo aan bij de nieuwe stijl van 538, die wordt doorgevoerd naar alle uitingen van Radio 538.

Marketing Manager Michel Palmen over de gekozen stijl: “Gezien het succes van Radio 538 onder een zeer gevarieerde groep luisteraars, hebben we gezocht naar een éénduidige stijl die het juiste gevoel van 538 uitbeeldt: dynamisch, volwassen en vooral vol energie.” (M)

Opdracht was dan ook om de ‘look-and-feel’ van Radio 538 te laten aansluiten op deze vernieuwde propositie: het meest energieke radiostation van Nederland voor iedereen die zich jong voelt.

Sinds de komst van de populaire deejays Edwin Evers en Jeroen van Inkel, scoort Radio 538 in een zeer brede doelgroep erg sterk. Het station heeft het afgelopen jaar vooral populariteit gewonnen onder 20 tot 40 jarigen, zonder de jongeren van 10 tot 19 jaar te verliezen. In deze laatste groep is Radio 538 nog steeds marktleider, terwijl zij in de groep 20 tot 40 jaar is opgeklommen naar het derde station van Nederland.

Gerelateerde berichten