Radiozenders RTL Nederland in de lift

De twee radiozenders van RTL Nederland, RTL FM en Yorin FM, laten in de vandaag bekend gemaakte luistercijfers over de periode augustus-september 2004 (Intomart GfK, week 07.00-24.00 uur) allebei een stijging zien. De zenderaandelen van beide stations namen volgens RTL Nederland in de doelgroep 10 jaar en ouder elk met 0,1% toe, om uit te komen op een gezamenlijk zenderaandeel van RTL Nederland van 5,6%. Binnen de eigen doelgroepen namen de zenderaandelen van de stations toe met 0,5% (Yorin FM) en 0,2% (RTL FM).

RTL Nederland: “In haar doelgroep 20 – 34 jaar steeg Yorin FM wederom, ditmaal van 6,4% naar 6,9%. De ochtendshow van Yorin FM, ‘Stenders Vroeg Op’ (tussen 06.00 – en 09.00 uur, maandag t/m vrijdag), streefde die van concurrenten Veronica en Noordzee FM voorbij (zenderaandelen van respectievelijk 7,6%, 5,4% en 7,1%).

Ook ‘Jensen In De Middag’, de middagshow van Yorin FM (tussen 15.00 en 18.00 uur, maandag t/m vrijdag), liet Veronica en Noordzee FM achter zich (7,7% ten opzichte van 6,9% en 6,9%).

RTL FM realiseerde in de doelgroep 20 – 49 jaar een stijging van 3,0% naar 3,2%. Binnen deze doelgroep steeg het zenderaandeel bij vrouwen, op wie het radiostation de nadruk legt, van 3,2% naar 3,9%.” [Radiowereld.NL]