Nieuwe naam moederbedrijf ‘BNR Nieuwsradio’

FD Mediagroep is met ingang van deze week officieel de nieuwe naam van de FD Groep, waar Het Financiële Dagblad en ‘BNR Nieuwsradio’ onderdeel van zijn. De FD Mediagroep krijgt een eigen corporate identiteit met bijbehorende huisstijl, beeldtaal en website.

Deze naamswijziging hangt samen met de strategie van de onderneming. Om deze strategie te versterken, worden dit najaar alle onderdelen van de FD Mediagroep geconcentreerd in één pand, het voormalige Renault-gebouw aan de Wibautstraat in Amsterdam. Momenteel zitten circa 250 medewerkers van directie, staf, commerciële afdelingen en redacties nog verspreid over drie locaties.

Philip Alberdingk Thijm, algemeen directeur FD Mediagroep: ‘Wij zijn de eerste onderneming in Nederland die nieuws multimediaal brengt: via krant, radio en internet. Met deze naamswijziging en integratie versterken wij onze multimediale strategische aanpak. De merken Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio blijven we uiteraard separaat in de markt voeren. Deze sterke brands worden vanuit de FD Mediagroep endorsed om te benadrukken dat we één hechte familie zijn.’

Nauwere interne samenwerking leidt tot verdere versterking op alle terreinen: redacties en commerciële afdelingen. ‘Met name op het gebied van advertising kunnen we daarmee de behoeften van onze klanten vertalen in passend maatwerk, of het nu gaat om multimedia-campagnes of om specifieke advertentiemogelijkheden in de krant, op de radio of online. We kunnen al deze proposities bieden’, licht Philip Alberdingk Thijm toe. [Radiowereld.NL]