24 uur per dag Nickelodeon slaat aan

Sinds Nickelodeon van een 13-uurs programmering overstapte naar een 24-uurs programmering omdat Tv Veronica er mee stopte gaat het erg goed met de tv-zender. Nickelodeon behaalde in de avond (18.00 – 24.00 uur) 11,6 procent marktaandeel in doelgroep 13-19 jaar.

De eerste drie dagen behaalde de tv-zender een gemiddeld marktaandeel van 14,2 procent in de doelgroep 6-12 jaar en 11,5 procent in de doelgroep 13-19 jaar. De doelgroep 3-5 jaar heeft een marktaandeel van 18,6 procent iedere ochtend tussen 09.00 en 12.00 uur bij Nickelodeon. (Bron: SKO, totaal kijkgedrag).

Daarmee was Nickelodeon de derde best bekeken zender van Nederland, direct na Nederland 2 en SBS6. Nickelodeon werd maandag 14 juli ‘gelanceerd’ als 24-uurs kanaal. De programmering van Nickelodeon werd vanaf die dag ook na 19.00 uur voortgezet met de bekende Nicktoons en live action series.

Jacqueline Bierhorst, channel manager van Nickelodeon: ‘Wij zijn blij dat er zo massaal op Nickelodeon is afgestemd op de allereerste dag van het nieuwe tijdperk ’24 uur Nickelodeon’. Dat er behoefte is aan de Nickelodeon avondprogrammering voor jongeren bevestigen nu ook de cijfers. Series als SpongeBob SquarePants, Sabrina, Ren & Stimpy en Bassie & Adriaan blijken erg populair in de avond.’ [Radio.nl]