Ruud Hendriks ligt overhoop met Lex Harding. Volgens Harding wil Hendriks uit hun gezamenlijke investeringsbedrijf 2HMedia stappen. Beide partijen zouden het volgens de Telegraaf niet eens kunnen worden over de financiële voorwaarden van het landelijke radiostation.
„Een vervelende zaak”, zegt Harding. 2HMedia is eigenaar van radiostation Slam FM. 2HMedia is naast Harding en Hendriks ook in handen van Marcel Dijkhuizen. Inmiddels gaat Hendriks tot juridische stappen over. De ex-presentator van Veronica’s Nieuwslijn sleept Harding, Dijkhuizen en Slam FM voor de rechter. De zaak dient donderdag voor de Ondernemingskamer. Maar het is volgens Hendriks nog onzeker of de zitting doorgaat.
SLAM FM begint tv-zender
Slam FM wil tevens op internet een tv-zender voor jongeren starten. Op de nieuwe tv-zender die donderdag van start gaat op www.slamtv.nl worden vooral muziekclips uitgezonden, maar de kijkers kunnen zelf ook filmpjes insturen op termijn.
„De reguliere clipzenders hebben een vaste programmering, bij ons geven de kijkers de doorslag. Je kan niet één specifiek nummer aanvragen, het werkt volgens het principe ’de meeste stemmen gelden’,” zo laat Jacqueline Bierhorst, algemeen directeur van Slam FM weten. „De filmpjes van kijkers komen op een platform te staan en daar wordt eveneens weer democratisch besloten wat op de zender gaat. Dat kan van alles zijn, van korte animaties en reisverslagen tot zelfgemaakte muziekclips, korte speelfilms en soaps. Ook de aankleding van de zender zelf, vormgeving en logo’s, willen we op die manier laten ontstaan. Wij hopen zo een kweekvijver voor creatief talent aan te leggen. Daarnaast willen we Slam uiteraard laten uitgroeien tot hét jongerenmerk van Nederland voor de 16- tot 24-jarigen. Kijken is gratis, net als bij de ’echte’ tv-zenders. De inkomsten moeten komen uit commercials en – voor een klein deel – uit sms. Mensen kunnen zich na de eerste maand ook laten registreren en gratis via internet stemmen.” [Telegraaf/Radio.NL]