De meest effectieve reclamecampagne op de radio duurt een tot maximaal twee weken. Dat blijkt volgens Essent uit onderzoek voor Radio 538, Noordzee FM en Sky Radio. Volgens de onderzoekers moet de spot in die periode acht keer door de doelgroep worden gehoord.
Na acht keer wordt de spot niet vaker dan daarvoor herkend, neemt het effect daardoor af en neemt ook de irritatie over het spotje toe. De onderzoekers concluderen dat het medium radio langer moet worden ingezet dan nu doorgaans gebeurd. Een conclusie die de opdrachtgevers uiteraard delen. [Radiowereld.NL]
Gerelateerde berichten
Ruud de Wild rijdt over gevaarlijke wegen voor nieuwe BNN-show
2 december 2015
538 deejay Tiësto beste dj van 2008
6 januari 2009
‘Geen afstel, maar uitstel’ in rechtzaak SLAM!FM
4 maart 2005
Slam FM deejay wordt tv-presentatrice bij Veronica
29 augustus 2007
Nick & Simon zingen met kinderen in SBS-show
8 april 2008