Het AD meldt dat Tv sterren die ongevraagd figureren in de reklame campagne van BNN overwegen juridische maatregelen te nemen. ‘Niet netjes’, noemen Hans van Willigenburg en Mireille Bekooy de tvcampagne van de nieuwe publieke omroep. “We hebben, altijd een goede band met Bart de Graaff gehad. Hij had ons op zijn minst vooraf kunnen informeren. Bekooy laat haar werkgever Holland Media Groep uitzoeken of de ‘erg negatieve’ spotjes juridisch gezien wel door de beugel kunnen. Ook Ralph Inbar, die de komende weken zal worden ingezet in een spotje van BNN, overweegt juridische stappen. “Ik vind dat je dit niet kunt maken. Het is goedkoop, niet kies en a-collegiaal. Als de toon ook bij mij negatief is, zal ik de zaak bij mijn advocaat op tafel leggen.” René Mioch van het Veronicaprogramma Films en Sterren vindt dat de spotjes ‘rieken naar matennaaierij’. “Maar ik wil er publiekelijk niet op reageren. Dat vind ik teveel eer voor BNN.” Het viertal behoort tot een groep tv-persoonlijkheden die BNN ongevraagd gebruikt voor een aantal satirische spotjes die de introductie van BNN op TV2 begeleiden. Bart de Graaff neemt in de spotjes sollicatiegesprekken af met de (onzichtbare) tv-sterren van andere omroepen. Stuk voor stuk worden ze afgeserveerd door de omroepvoorzitter. Zo wordt Hans van Willigenburg en MireilIe Bekooy verteld dat ze ‘op moeten rotten’ met hun koffie en krijgt René Mioch te horen dat hij ’te lelijk is’voor BNN. In soortgelijke bewoordingen worden Viola Holt (“u bent van de buis geflikkerd en dat willen we graag zo houden”) en Hans van der Togt (“ik wil alleen homo’s onder de veertig”) beschimpt. De spotjes eindigen alle met een foto van de bekendheid, met over de ogen een zwarte balk met de tekst:’oh Nee!!’. Onder de foto verschijnt ondersteund door mitrailleurgeluid de tekst: ‘Niet te zien vanaf zondag 6 september op TV2. Vice-voorzitter Gerard Timmer van BNN meent dat hij voor de spots geen toestemming nodog heeft van de geportredteerden. Ik vind namelijk dat we de mensen niet afzeiken. Het is een humorische spot die geen winstoogmerk heeft. Het is satire dat moet je per defenitie niet serieus nemen.