SBS 6 sterkste Nederlandse mediamerk

SBS 6 staat op nummer 1 in de top 25 van sterkste Nederlandse mediamerken, zo blijkt uit onafhankelijke onderzoek dat in het Tijdschrift voor Marketing is verschenen. RTL 4 staat op twee en de NOS staat op drie. Ook de andere twee tv-merken van SBS staan in de top tien, NET 5 op de zevende en Veronica op de achtste plaats.

Het onderzoek is op verzoek van het Tijdschrift voor Marketing uitgevoerd door Interbrand Amsterdam om inzicht te krijgen in wat zich afspeelt in het Nederlandse medialandschap.

Eric van Stade, Algemeen Directeur SBS: “Ik ben er buitengewoon trots op dat alle drie onze tv-merken zo goed uit dit onderzoek naar voren zijn gekomen. Het bewijst dat onze aanpak met een portfolio van drie verschillende merken met ieder een eigen gezicht en eigen doelgroep werkt. Bovendien blijkt uit dit onderzoek opnieuw dat televisie nog steeds het belangrijkste entertainmentmedium is, daar ben ik uiteraard bijzonder blij mee”. [Radiowereld.NL]