De publieke omroepen behaalden in week 05 gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel ’s avonds van 43 pct, 7 pct meer dan in week 04. Daarmee zijn waren de publieken even popualir als de zes grote commerciële zenders samen. Dat meldt de NOS, onder verwijzing naar het Continu Kijkonderzoek, dat wordt uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.
Nederland 1 haalde in week 05 het hoogste marktaandeel op maandagavond (23 pct), TV2 op zondagavond (43 pct) door de rechtstreekse reportages van het WK Allround Schaatsen en Nederland 3 noteerde 15 pct op donderdagavond.
Bij de commerciëlen haalde RTL4 een gemiddeld marktaandeel van 16 pct in week 05, RTL5 van 4 procent, Veronica van 8 pct, SBS6 van 9 pct (een daling van 3 pct ten opzichte van week 04), Net5 van 4 pct en Fox8 van 2 pct.
De toptien van best bekeken programma’s in week 05 wordt aangevoerd door Spoorloos op maandag 31 januari bij de KRO (kijkdichtheid van 18 pct en 2.485.000 kijkers). Gevolgd door WK Allround Schaatsen op zondag 6 februari (NOS) met 16 pct kdh en 2.245.000 kijkers. Wat kdh betreft staat 1 pct voor 141.200 kijkers van zes jaar en ouder.
De toptien met best gewaardeerde programma’s van de publieke omroep werd aangevoerd door de NCRV. De documentaire Walking with dinosaurs kreeg ewen waardering van 7.9.
Zoals bekend weigeren HMG en SBS om onduidelijke redenen de waardering van hun programma’s te laten meten. (Adformatie)