Publiek op 39,7%, commerciële op 46,5

De publieke omroepen behaalden in week 10 (periode 6 tot en met 12 maart) gezamenlijk een marktaandeel van 39,7 procent, tegen 39,2 de week ervoor. Nederland 1 (13,0 procent, een stijging van 0,4 ten opzichte van week 9) en TV2 (17,1 procent een stijging van 0,7) deden het goed. Het aandeel van nederland 3 daalde van 10,1 naar 9,6 procent. Met de Champions League-wedstrijd tussen Feyenoord en Lazio Roma had TV2 het best bekeken programma van afgelopen week van alle zenders. Er keken bijna 3 miljoen mensen naar.

De commerciële omroepen noteerden gezamenlijk een marginale groei: van 46,3 naar 46,5 procent. Dat was vooral te danken aan SBS6. Die zender heeft een uitstekende week achter de rug met een stijgend marktaandeel van 10,7 naar 11,4 procent. De HMG-zenders zagen gedrieën het aandeel dalen van 27,9 naar 27,6 procent. Iedere zender leverde iets in. RTL4 kwam uit op 16,0, RTL5 op 3,1 en Veronica op 8,5 procent. Het aandeel van de overige commerciële zenders bleef nagenoeg gelijk, alleen National Geographic Channel boekte een lichte winst: van 0,4 naar 0,5 procent. Dezelfde cijfers had Eurosport.
Het best bekeken programma van de commerciële zenders was GTST (RTL4) op vrijdag met 1.750.000 kijkers en een vijfde plek in de top-10 van best bekeken programma’s. (Adformatie)