MARKTAANDELEN PUBLIEKEN EN COMMERCIËLEN STABIEL

In week 28 zijn de marktaandelen van de publieke en commerciële zenders nauwelijks veranderd, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek, dat in opdracht van NOS, Ster en IP door bureau Intomart wordt uitgevoerd.

De publieke omroepen behaalden een gezamenlijk gemiddeld marktaandeel van 38 pct, de commerciële zenders behaalden 44 pct.

Opvallend is alleen de negatieve spiraal waarin RTL4 is beland. De ‘boodschapperszender’ behaalde een gering marktaandeel van 13 pct. Een deel van de RTL4-kijkers is verhuisd naar RTL5, zo blijkt uit het hoge marktaandeel van 6 pct.

SBS6 en Net5 presteren al geruime tijd op hetzelfde niveau; ze behaalden respectievelijk een marktaandeel van 11 en 4 pct.

Veronica herstelt zich licht. The Young One behaalde een marktaandeel van 8 pct. Fox8 stelde teleur met 2 pct.

Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op woensdagavond (18 pct), TV2 op dinsdagavond (24 pct) en Nederland 3 op zaterdagavond (15 pct). (ADFORMATIE)

Gerelateerde berichten