Noordzee FM: Meting mei/juni 2000 CLO

Noordzee FM is opnieuw samen met Radio 538 de grote stijger in de jongste luistercijfer meting. In het tijdvak zaterdag tot en met vrijdag van 07.00 tot 24.00 uur stijgt Noordzee FM van 5.4%, een maand geleden naar een marktaandeel van 5,9%.

Daar waar Radio 538 z’n marktaandeel vergroot door een megadeal te sluiten met de deejay’s Evers en Van Inkel, doet Noordzee FM hetzelfde zonder zo’n kunstgreep. Noordzee blijft stug de ingeslagen weg vervolgen en de stijging is kennelijk te danken aan de programmering en de koers die het station is ingeslagen.

Het bereik in de hoofddoelgroep gemeten van maandag tot vrijdag van 07.00 tot 19.00 uur in de leeftijdscategorie 20 – 34 jaar is stabiel gebleven. Het marktaandeel in dit zelfde tijdvak voor mannen van 20 – 34 jaar is gestegen van 5,8% naar 6,2%. Ook onder studenten neemt de belangstelling toe. Het marktaandeel steeg van 5,5% naar 7,6%. een relatieve stijging van 40%. Conclusie: de verjonging zet verder door,

Niet alleen bij jongeren scoort Noordzee FM goed, maar ook bij de hoogste sociale klassen. In de doelgroep AB1 20 – 49 jaar is het marktaandeel gestegen naar 6,9%. De boodschappers met kinderen tot 12 jaar, een categorie luisteraars waar Noordzee FM het altijd al goed bij deed, breidt nog steeds verder uit; van 7,2% naar 8,2%. Ook deze cijfers hebben betrekking op het tijdvak 07.00 – 19.00 uur van ma/vr.

De doelbewuste keuze die Noordzee FM heeft gemaakt leidt tot het gewenste resultaat. (M)