De publieke tv-zenders behaalden in week 3 gezamenlijk een marktaandeel van 38 procent, 2 meer dan in de week daarvoor.
De commerciële omroepen waren gezamenlijk goed voor een marktaandeel van 45 procent. Vorige week hadden de commerciële zenders samen 48 procent. HMG had in week 3 met zijn drie zenders meer dan de helft van het commerciële aandeel: 28 procent. RTL4 had 17 procent, RTL5 4 en Veronica 7 procent. SBS6 scoorde 10 procent, Net5 5 en Fox8 2.
Wederom was het NOS Journaal van 20.00 uur op zondag het best bekeken programma. Dit keer waren er 2,74 miljoen kijkers, gevolgd door Spoorloos (KRO) met 2,6 miljoen kijkers en de RTL4-programma’s André van Duin (2,29 miljoen) en GTST (1,89 miljoen). (Adformatie)
Gerelateerde berichten
Rolf Wouters verruilt Hot Shots voor Love Affairs….
10 september 1998
‘Veronica mengt zich in gevecht om overname NRC’
14 september 2009
192TV viert volgend jaar 50 jaar Top 40
19 december 2014
Colorful blij met kabelfrequentie Denhaag
5 november 2003
Meest gedraaide platen op de landelijke radiostations in juli
1 augustus 2016