Muziekzender Sky Radio is in Brabant nog steeds niet goed te ontvangen. Sinds de frequentieverdeling in juni is Sky Radio in grote delen van Brabant slecht te horen. Volgens woordvoerder E.-van Stokkom van ether-exploitant Nozema verbetert de ontvangst ‘binnen enkele weken aanzienlijk’.
In juni van dit jaar werd de FM-band opnieuw ingedeeld. Zenders die de komende acht jaar willen uitzenden, moesten een bod uitbrengen. De overheid haalde 323 miljoen euro op met de veiling. Sky Radio kreeg tijdens de herverdeling van etherfrequenties tot haar schrik een nieuwe frequentie. Het station, dat voorheen uitzond op 100.7 FM, is te horen op 101.0 FM. Sky Radio zond jaren uit via 100.7 FM en had niet verwacht een nieuwe frequentie te krijgen. Lees verder
De terugkeer van Radio Veronica in de ether is door de luisteraars positief ontvangen. Het marktaandeel van het station, dat sinds 31 augustus weer te horen is, steeg van 2,8 naar 3,2 procent. Dat blijkt uit de luistercijfers van bureau Intomart die maandag werden verspreid. Lees verder
Universal Music, de grootste platenmaatschappij ter wereld, schrapt 1350 banen. Als reden noemt het de slechtere resultaten als gevolg van illegaal downloaden. Lees verder
Youp van ’t Hek krijgt van theater Carré een ,,eervolle bronzen buste voor zijn tomeloze inzet en prestaties met zijn cabaretprogramma’s”. Dat maakte het Amsterdamse theater maandag bekend. Van ’t Hek krijgt de onderscheiding volgende week maandag. Lees verder
De jongerenomroep BNN heeft een nieuw lek geprikt in het imploderende publieke omroepstelsel. De omroep heeft 7.000 leden geworven van wie het eerste contributiejaar wordt betaald door de verhuurder van het BNN-kantoor. De verhuurder heeft er uiteraard belang bij dat deze jongerenomroep de A-status en de daarbij behorende overheidsmiljoenen behoudt. Dat is wel een investering van duizenden euro’s in nieuwe leden waard. Ook voor die leden leverde het winst op: de inschrijving voor een gratis lidmaatschap werd beloond met een hip sleutelkoord. Duidelijker kon BNN de broosheid van het stelsel niet aantonen. Want wat is het verschil tussen een sleutelkoord als lokkertje en programma-informatie waarover de omroepverenigingen nog steeds het monopolie houden? Lees verder
Jarenlang was de omroep BNN de luis in de pels van de traditionele omroepverenigingen. Onder leiding van wijlen Bart de Graaff richtte BNN zich op een specifieke doelgroep – de jongeren. Wat je ook van de programma’s vond, onderscheidend waren ze in elk geval. En aangezien het onderscheidend vermogen een van de voorwaarden is die de politiek doorgaans aan omroepen stelt, voldoet BNN aan de politieke behoefte. Lees verder