Commerciële zenders op 44,1 procent

De commerciële tv-zenders hadden in week 19 opgeteld een marktaandeel van 44,1 procent. De publieke zenders hadden een gezamenlijk aandeel van 32,3 procent.

De Holland Media Groep kwam uit op 26,7 procent. RTL4 (marktleider) scoorde 16,9 RTL5 5,1 en Yorin 4,7. De drie SBS-zenders hadden samen 17,4 procent, SBS6 9,1, Net5 4,9 en Veronica 3,4. Nederland 1 had een aandeel van 10,8 Nederland 2 14,5 en Nederland 3 7,0.

Best bekeken programma van de week was de uitzending van Studio Sport zondagavond 19.00 uur met het kampioenschap van Ajax. Er keken 2,8 miljoen mensen naar. Kopspijkers staat met 2,4 miljoen op een tweede plaats, Spoorloos met bijna 2,4 derde. Het Journaal van zondagavond 20.00 uur is vierde met 2,2 miljoen en Vermist trok bijna 2,1 miljoen kijkers. [Adfo/Radio.NL]