De meest effectieve reclamecampagne op de radio duurt een tot maximaal twee weken. Dat blijkt volgens Essent uit onderzoek voor Radio 538, Noordzee FM en Sky Radio. Volgens de onderzoekers moet de spot in die periode acht keer door de doelgroep worden gehoord.
Na acht keer wordt de spot niet vaker dan daarvoor herkend, neemt het effect daardoor af en neemt ook de irritatie over het spotje toe. De onderzoekers concluderen dat het medium radio langer moet worden ingezet dan nu doorgaans gebeurd. Een conclusie die de opdrachtgevers uiteraard delen. [Radiowereld.NL]
Gerelateerde berichten
538 brengt live verslag uit van Tomorrowland
16 juli 2018
Oud Skyradio medewerker uit de lucht gehaald
24 november 2010
In gesprek met: Rick van Velthuysen [Radio 538]
13 mei 2005
Kort media nieuws: vrijdag 6 juni 2003
6 juni 2003
Jeroen Nieuwenhuize 10 jaar presentator en gezicht van Top 40
28 oktober 2016
Radio.NL Terug in de Tijd met de Brutale Meiden bij 538
3 februari 2016