Search
Close this search box.

Headlines uit de krant: maandag 26 september

Talpa zendt geen tv-spotjes uit die een panel van kijkers niet bevallen. Opinieonderzoeker Maurice de Hond stuurt de reclame voor Talpa naar een groep kijkers uit zijn bestand. Die vellen een oordeel waar niet aan valt te tornen. Talpa heeft al een reclame geweigerd voor een middel tegen voetschimmel, een tekenfilmpje met de bacterie Schimpie.

‘Ik kan nog wel een paar spotjes bedenken die wij niet zullen uitzenden. Sommige zijn zonder enige passie gemaakt,’ aldus Ton Rozestraten, commercieel directeur van Talpa TV in Het Parool. Lees verder

Sky
Telegraaf Media Groep verwacht op termijn goedkeuring te krijgen van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) voor een eventuele aankoop van Sky Radio. TMG ziet zich in zijn overnamewens geconfronteerd met restricties. Een dagbladuitgever mag volgens de Nederlandse mediawet maar een beperkt percentage van een radiozender bezitten. Lees verder

André
Op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam is vrijdagochtend een standbeeld van André Hazes onthuld. Dat gebeurde door zijn vrouw en kinderen en Johnny Kraaykamp sr. De acteur liet Hazes op 8-jarige leeftijd voor het eerst optreden. Lees verder

Rachel
De eerste vrouw van André Hazes, Annie Dijkstra (58), heeft gisteren op de valreep een tweede poging gewaagd de onthullende biografie over haar overleden ex, geschreven door Rachel Hazes, uit de handel te houden. Lees verder

Tooske
Tooske Breugem en Bastiaan Ragas hadden het zich nog zo voorgenomen: professioneel niet te veel samen doen, om te zorgen dat zij in hun carrière niet voor eeuwig worden gekoppeld. Het liefdespaar uit de musical de 3 musketiers, dat afgelopen zomer superromantisch ook écht trouwde, maakt een uitzondering voor een meezingconcert, half december in Arnhem. Lees verder

Googletv
Een gehaast verwijderde vacature op Googles website verklapt dat het bedrijf uitbreiding zoekt richting het televisiescherm. De vacaturesectie van Google.com liet tot vannacht zien dat het technologiebedrijf op zoek is naar een specialist op het gebied van digitale televisie en internet. De baanomschrijving was voor een ‘Product Manager for GoogleTV’, waarmee het zoekbedrijf expliciet aangeeft diensten of producten te ontwikkelen onder de naam GoogleTV. Lees verder

Krant
Alphen aan den Rijn krijgt er per 1 oktober een krant bij: Alphen.cc. De krant op tabloidformaat verschijnt drie keer per week, op maandag, woensdag en zaterdag. De Alphense abonnees van de editie Rijn- en Veenstreek van het Leidsch Dagblad krijgen de tabloid er in de toekomst blijvend gratis bij. Lees verder

BBC
De Engelse publieke omroep BBC begint een internationaal reclameoffensief om de internationale nieuwssite BBCNews.com meer onder de aandacht te brengen.
De reclamecampagne begint aanstaande maandag en richt zich op Europeanen en Amerikanen die gedurende de werkdag niet verstoken willen blijven van het nieuws. De campagne ‘News for a non-stop world’ loopt zes maanden lang en maakt gebruik van nieuwe marketingtechnieken. Het is nog niet duidelijk met welke technologieleverancier BBC het reclameoffensief uit zal voeren. Omnicom-reclamebureau Agency Republic verzorgt de campagne. De Engelse omroep zet RSS-feeds en de instant messaging-programma’s ICQ en MSN Messenger in om haar boodschappen te verspreiden. Lees verder

EO
De omroepbezuinigingen zorgen voor vreemde discussies in Hilversum. Geen gesprekken over baanverlies dit keer en ook geen rel om de dagvergoedingen van de cameraploegen, maar een kleine consternatie over een kapel. Wat is er aan de hand? De Evangelische Omroep is sinds jaar en dag gevestigd in een voormalige Katholieke jongensschool aan de Oude Amersfoortseweg in Hilversum. In dit statige schoolgebouw, door hoge bomen omgeven, is ook bijzonder ruime kapel aanwezig. Een overblijfsel uit de periode dat de katholieke jongens naast het reguliere onderwijs ook elke week het rijke Roomse gedachtegoed over zich uitgestort kregen. Toen de EO haar intrek nam in het gebouw had de omroep meteen een eigen ‘kerk’ ter beschikking en daar werd dan ook driftig gebruik van gemaakt. De T-vormige ruimte werd al snel de locatie voor weekopeningen/sluitingen, bidstonden, vergaderingen en presentaties. Maar die periode lijkt een beetje voorbij te zijn, en op een gekke manier is Talpa er de schuld van. Lees verder

Video
Het Journaal gemist? Geen nood. Het staat op de site Uitzendinggemist.nl, de online videotheek van de publieke omroep. Nu nog alleen op de pc, maar binnenkort ook gewoon op televisie. De Passievrucht, Cloaca, Zus en Zo. De publieke omroepen zenden deze maand negen recente Nederlandse speelfilms uit. Morgen zendt BNN Phileine zegt sorry van Robert Jan Westdijk en Ronald Giphart uit. Volgende week brengt de VPRO Iles Flottantes van regisseur Nanouk Leopold op het scherm. De serie films vormt de opmaat tot het Nederlands Filmfestival dat op 28 september begint. De Publieke Omroep is hoofdsponsor van het festival. Bovendien zijn omroepen vaak medefinancier van Nederlandse films. Lees verder

Talpa
Rabobank neemt via zijn participatiemaatschappij een belang van 20 procent in Talpa Media van John de Mol. De bank liet vrijdag weten veel vertrouwen in de strategie van de onderneming te hebben en verwacht van het mediaconcern een goed financieel rendement. Lees verder

Peter
Peter R. de Vries viert dit weekend zijn 10-jarig televisiejubileum. Op 10 oktober 1995 maakte de misdaadverslaggever zijn eerste televisieprogramma Peter R. de Vries, misdaadverslaggever, toen nog bij RTL. Hij onthulde daarin hoe criminelen onder valse naam vrij simpel een echt paspoort konden bemachtigen. Lees verder

Pietje
Collega-acteur Piet Ekel, beter bekend als malle Pietje, reageert geschokt op het overlijden van Joop Doderer. Hij vindt het “verschrikkelijk” dat zijn vriend Swiebertje is overleden. Ekel is net terug uit het ziekenhuis en volgens zijn vrouw nog te verzwakt om aan de telefoon te komen. Zij vertelt dat ze goed bevriend waren, ” zoals met veel andere acteurs”. Het echtpaar Ekel en Doderer hielden na stopzetting van de serie altijd contact. Ze zagen elkaar onder meer bij prijsuitreikingen en dineetjes. Lees verder

Zender
Goed nieuws voor de radioluisteraars in West-Friesland. Voor het eerst wordt bij het ministerie van economische zaken toegegeven dat de etherontvangst van publieke radiozenders in Hoorn en omgeving beneden peil is. Het Hoornse PvdA-raadslid Ed Wagemaker hoopt dat er een steunzender komt. De lobby van Wagemaker voor een betere radio-ontvangst in West-Friesland lijkt nu zijn vruchten af te werpen. De publieke omroep en Nozema Services, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de ethersignalen van alle radiozenders, hebben kort geleden metingen verricht in Hoorn en omgeving. Daarbij is volgens S. Korenneef van het ministerie van economische zaken aangetoond dat de ontvangst niet aan de eisen voldoet. Het metingrapport wordt op het moment bestudeerd door het Agentschap Telecom van het ministerie van economische zaken. Op 13 oktober praat de omroepraad over een oplossing. ,,Gedacht wordt aan een steunzender voor Hoorn of een ander alternatief”, aldus Korenneef. Lees verder

BBC
De BBC begint maandag met wat het noemt de grootste online marketingcampagne ooit. Doel is om zoveel mogelijk lezers te trekken naar de BBC-nieuwssites. Daarbij maakt de BBC handig gebruik van onder internetters veel gebruikte tools als rss en instant messaging. De campagne van de BBC om ‘eyeballs’ te trekken heet “News for a non stop-world” en gaat in totaal zes maanden duren. Het publiciteitsoffensief  is gericht op de Verenigde Staten en Europa en zal zich ook specifiek op Nederlandse internetters richten. Om extra op te vallen zullen er in de door de BBC gebruikte advertentie-uitingen zoals banners ook rss-feeds “ge-embed” worden waarin de headlines met het laatste nieuws te zien zijn. Lees verder

Sky
Telegraaf Media Groep (TMG) heeft interesse in de overname van de Nederlandse tak van het radiostation Sky Radio. Dat liet een woordvoerder van het mediaconcern vrijdag weten. Sky Radio is nu bijna volledig eigendom van News Corp, het Amerikaanse mediaconcern van Rupert Murdoch. De Britse krant Sunday Express meldde vorige maand dat delen van Murdochs radionetwerk in de verkoop gaan, waaronder Sky Radio Nederland, Radio Veronica en Classic FM. Lees verder