Winst voor Radio Veronica en Radio 538

De landelijke commerciële zender Radio 538 blijft ook deze maand de grootste zender van Nederland, zo blijkt uit de meest recente luistercijfers die Intomart GfK vandaag publiceerde. Met een marktaandeel van 11,3% hield Radio 538 ook in de maanden augustus en september de concurrentie op afstand.

Jan-Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538: ”Na de gebruikelijke zomerdip hebben we de draad gewoon weer opgepakt. De luisteraar blijkt ons ook na de vakantieperiode weer in het hart te hebben gesloten.” Ook over de prestaties op doelgroepniveau, in commercieel opzicht uiteraard vele malen interessanter dan het algehele marktaandeel, is Brüggenwirth zeer te spreken.
”Jongeren blijven massaal afstemmen op de 102FM en bovendien zijn we de best beluisterde zender voor ‘oudere jongeren’. Ik ben er trots op dat deze cijfers weer onderstrepen dat Radio 538 de perfecte mix van jong en oud heeft weten te vinden,” aldus Jan-Willem Brüggenwirth.

Radio Veronica blijft scoren
De luistercijfers van Radio Veronica laten sinds het begin van het jaar ook een grote stijging zien. Volgens de laatste meting van augustus-september groeide het marktaandeel van het radiostation van 5,4% naar 5,5%. Wekelijks bereikt Radio Veronica 1,4 miljoen verschillende luisteraars. Radio Veronica verstevigt zijn nummer 3 positie in mannen 20-49 met een marktaandeel van 12,1%.

Station Manager Uunco Cerfontaine: “Mede door de nieuwe FM-frequentie van Radio Veronica in Amsterdam, onze nieuwe ochtend-DJ Patrick Kicken en het uitzenden van de ‘70’s Top 370’ is het marktaandeel in de periode augustus-september gestegen. Ook de komende maanden blijven wij hard werken om deze mooie score vast te kunnen houden. Wij gaan onder andere de lijst der lijsten uitzenden in december: de ‘Top 1000 Allertijden’.” [Radiowereld.NL]