Deze maand is het weer zover: de traditionele eindejaarslijstjes worden weer op de diverse radiostations uitgezonden. Radio 2 brengt de Top 2000, Veronica de Top 1000 Allertijden en ook op diverse lokale en regionale stations zijn deze lijstjes te horen. Hoewel er ook luisteraars zijn die ondertussen wel genoeg hebben van deze lijstjes blijft het een sterk staaltje radio.
Al sinds de geschiedenis van de radio is de hitlijst een uiterst slimme manier om luisteraars te trekken. Je draait als radiostation gewoon de muziek die je normaal gesproken ook draait, maar je zet ze nu in volgorde van populariteit en/of verkoopcijfers en je hebt opeens een populair radioprogramma. Briljant toch? Dat is nou de kracht van context. Lees verder
Gerelateerde berichten
Skyradio Group past structuur aan
31 januari 2013
Column: Dossier Wessel
5 oktober 2002
Rik Rensen in bestuur Philip Bloemendal Fonds
26 juni 2008
Zenders beboet voor uitzenden te veel reclame
17 augustus 2006
Geen alcoholreclame in 2014 op vier jongerenzenders
2 januari 2014
Patrick Kicken neemt stokje over van Jeroen Post
28 december 2009