Slam FM wordt ‘breed’ jongerenstation

Slam FM moet onder leiding van 2Hmedia een ‘breed radiostation’ worden gericht op jongeren tussen de 15 en 25 jaar. Het streven is ‘uiteindelijk’ een marktaandeel van 5 � 6 procent te halen. Dat zeggen de nieuwe eigenaren Lex Harding, Ruud Hendriks en Marcel Dijkhuizen van 2Hmedia, die tweederde van de aandelen van Slam FM van ID&T hebben overgenomen, in een interview met vakblad Adformatie.

Het aandeel van Slam FM is nu 1,7 procent. Op ’the new music station’ zoals de nieuwe slogan luidt, is straks naast dance ook pop, urban, ‘eigenlijk alles wat jonge mensen leuk vinden’ te horen, aldus Harding.

Het is de bedoeling dat Slam FM een jongerenplatform wordt, waarbij naast radio ook internet en eventueel tv en print een rol gaan spelen. 2Hmedia, dat een bod heeft gedaan op Yorin FM, wil na Nederland uitbreiden in het buitenland. Volgend jaar doet 2Hmedia mee aan een tender in Zuid-Afrika voor twee radiostations. [Adformatie/Radio.NL]