3FM Serious Request 2006 heeft in de één-na-laatse week van 2006 ruim 8,1 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder bereikt via radio, tv en internet. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Intomart GfK in opdracht van de Publieke Omroep afdeling Kijk-en Luisteronderzoek. In vergelijking tot Skyradio scoorde 3FM zeer goed. Skyradio had tijdens de kerstdagen 5,9 miljoen verschillende luisteraars.
Skyradio berekende haar cijfers van 12 tot en met 26 december. 3FM publiceerde het totale bereik van haar cijfers van 18 tot en met 24 december. De actie die samen met het Rode Kruis werd georganiseerd voor de slachtoffers van landmijnen bereikte beduidend méér mensen dan in 2005 toen 7,5 miljoen Nederlanders keken en luisterden.
Naar de radio-uitzendingen op 3FM luisterden 4 miljoen mensen. In 2005 was dat nog 3,2 miljoen. Ook de website van 3FM deed het beter dan het jaar ervoor, 689.086 unieke bezoekers bekeken 3FM ten opzichte van 378.197 in 2005. Tijdens 3FM Serious Request registreerde de website 3FM 6.174.366 pageviews. De piek lag op de slotdag. Op 24 december werd 1.090.164 keer een pagina bekeken op de speciale site van 3FM.
Alleen de tv-uitzendingen deden het in 2006 veel minder; 5,3 miljoen kijkers volgden de verrichtingen van Giel, Gerard en Sander via Nederland 1. In 2005 trokken de uitzendingen nog 6,2 miljoen kijkers.
Samen met het Rode Kruis haalde 3FM in totaal €2.648.495,- op voor de slachtoffers van landmijnen. Studio Brussel zamelde met de Belgische variant “Music for Life” in het Glazen Huis te Leuven een bedrag in van €2.419.426,-. Het totaalbedrag dat naar het Rode Kruis gaat voor de slachtoffers van landmijnen komt hierbij op €5.067.921,-. [Radiowereld.NL]