Het gezamenlijke marktaandeel van 26,9% voor de drie zenders van SBS (NET 5, SBS 6 en Veronica) levert de SBS-groep de beste novembermaand ooit op. Veronica noteerde met 6,6% een record novembermaand, voor SBS 6 was 13,1% in de doelgroep 20-49 jaar het beste marktaandeel voor de maand november sinds 1998. Het SBS 6-programma Domino Day en de EK kwalificatiewedstrijd Nederland – Luxemburg, eveneens uitgezonden op SBS 6, waren in november de best bekeken programma’s overall. NET 5 laat met een aandeel van 7,2% een groei zien ten opzichte van november 2006.
De afgelopen maanden bereikte het marktaandeel van Veronica al met regelmaat recordhoogtes, deze lijn wordt in november voortgezet. De zender scoorde met een aandeel van 6,6% de beste novembermaand ooit (november 2006: 5,8). Ook voor SBS 6 was de afgelopen maand, met een marktaandeel van 13,1%, weer een goede maand.
Opvallende uitschieters waren Domino Day met 18,3% en de EK kwalificatiewedstrijd Nederland – Luxemburg met 15,4%, hiermee staat SBS 6 op de nummers 1 en 2 van de top 100 van best bekeken programma’s van de afgelopen maand. NET 5 laat ook een groei ten opzichte van 2006 zien, de zender behaalde deze maand een marktaandeel van 7,2% tegen 5,9% verleden jaar. [Radiowereld.NL]