De drie tv-zenders van de SBS-groep blijven ook in februari succesvol. Na de maand januari zetten NET 5, SBS 6 en Veronica ook in de tweede maand van 2009 dit succes voort. NET 5, dat komende maand haar 10-jarig jubileum viert, behaalde een marktaandeel van 7,1%. SBS 6 kwam tot 13,4% en Veronica evenaarde het succes van vorig jaar met 5,9%.
SBS 6 had vorig jaar februari een enigszins vertekend marktaandeel van 14,5% door de historische uitzending van Peter R. de Vries waar toen meer dan 7 miljoen mensen naar keken. Zonder deze uitzonderlijk score tekende SBS 6 in februari 2008 voor een marktaandeel van 12,8%. De deze maand behaalde score van 13,4% is dus een aanmerkelijke verbetering te noemen, zeker gezien het feit dat SBS 6 in zowel 2006 als 2007 nog 10,4% scoorde in de februarimaand.
Dé vrouwelijke zender Net 5 van de SBS-groep behaalde in februari een marktaandeel van 7,1% waar vorig jaar nog 6,4% werd behaald. NET 5 verbetert zich nagenoeg op alle dagen en in alle tijdvakken. Ook in de voor NET 5 belangrijke doelgroep vrouwen 20-34 jaar verbeterde de zender zich met een aandeel van 10,6% (2008: 9%).
Veronica sloot februari af met een marktaandeel van 5,9%. In de kerndoelgroep van Veronica, mannen 20 to 34 jaar, behaalde de zender een sterk verbeterd marktaandeel van 9,1% (2008: 8,2%). Bovengenoemde maandcijfers zijn inclusief uitgesteld kijken, met uitzondering van de laatste 7 dagen van de maand. [Radiowereld.NL]