Arrow Classic Rock en Arrow Jazz maken een doorstart. Dat maakte Ad Ossendrijver op het Kabelraden congres bekend. “Ik ben in feite Arrow” was de duidelijke taal uit de mond van Ossendrijver. Daarmee doelt Nederlands meest besproken radioman van de afgelopen maanden op het merkrecht op de namen van de beide zenders die zijn ondergebracht in Ossendrijvers bedrijf Mediad BV.
Mediad BV staat buiten het faillissement van Crosspoints BV en Rokit BV, de BV’s waarin de zenders Arrow Classic Rock, Arrow Jazz FM en Caz vallen. De doorstart is mede mogelijk doordat Ossendrijver de inboedel van de failliete bedrijven afgelopen week heeft opgekocht. Wat Ossendrijver moet gaan betalen voor Arrow is niet bekend gemaakt, maar waarschijnlijk is dit niet erg veel zijn geweest aangezien hij de enigste bieder was.
Andere partijen haakten af
Naast Arrow waren er ook nog diverse andere partijen die interesse hadden in Arrow. Maar deze hebben er vanaf gezien, onder andere omdat de domeinnaam Arrow.NL op 25 maart 2009 is overgeschreven naar WBS Projects BV. Of dit wettelijk gezien ook mocht is nog niet bekend.
Caz niet meer op de kabel
Caz verdwijnt definitief van de kabel en satelliet en alle andere uitzendplatformen waarop deze zender nog actief was. Het station zal alleen nog via internet uitzenden.
Arrow alleen op de kabel
“Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM gaan volgens Ossendrijver alleen door via de kabel”, zo meldt TotaalTV. De arrow zenders komen definitief niet meer terug op FM voor 1 september 2011. Wel gaat men met de Arrow zenders via internet verder. Om dit mogelijk te maken heeft Ossendrijver overeenstemming bereikt met de curator en twee aandeelhouders.
Flux Media Factory B.V.
Flux Media Factory B.V. zal de productie en exploitatie van de radiozenders Arrow Classic Rock, Arrow Jazz FM en Caz verzorgen. Flux Media Factory B.V. neemt ook een deel van het personeel over van de bedrijven Crosspoints B.V. en Rokit B.V. die failleit zijn gegaan.
Flux Media Factory B.V. kent drie aandeelhouders volgens Ossendrijver: Exceed B.V., Twister Media Group B.V. en Ad Ossendrijver zelf. Hoeveel procent de aandeelhouders hebben is ook niet bekend gemaakt.
Twister Media Group B.V. (TMG) is een gerenommeerd Europees opererend mediabedrijf, aldus Ossendrijver, met activiteiten op het gebied van het produceren en publiceren van elektronische diensten voor massamedia. Exceed B.V. is de holdingmaatschappij van Conclusion B.V.. Conclusion B.V. is de meest veelzijdige zakelijke dienstverlener van Nederland op het gebied van Human Capital, Communication, Organisation en Technology. Conclusion heeft 1.400 medewerkers in 30 werkmaatschappijen, die ieder specialist zijn binnen hun eigen vakgebied en werken voor de top 250 bedrijven.
Heer Olivier
Op het symposium voor de programmaraden bleef Ossendrijver, die volgens critici een beetje op Heer Olivier begint te lijken, bij zijn standpunt zich niet vergist te hebben in de aankoop van Caz van SBS Broadcasting en de terugkoop van Arrow van PCM. De financiële onderbouwing van deze aankopen was goed. “Alleen hebben er partijen die toezeggingen hadden gedaan deze afgezegd in verband met de financiële crisis” liet Ossendrijver nogmaals weten. Maar de kredietcrisis begon pas eind 2008 en Arrow kampte al sinds het begin met grote betalingsproblemen.
Ook de kortstondige flirt met Adam Curry met een ochtendshow bij Arrow Classic Rock wordt door hem als de pech gezien die zijn zenders de afgelopen tijd over zich heen heeft gehad. Adam Curry was slechts 3 maanden te horen op Arrow. De huidige doorstart omschrijft Ad Ossendrijver als ‘geluk’.
Kabel nog steeds erg onzeker
Ossendrijver liet op het Kabelraden congres ook weten dat men inmiddels een akkoord heeft bereikt met kabelaanbieders over de blijvende doorgifte van beide Arrow zenders.
UPC en Ziggo zeggen nee
Opvallend is dat Ronald Sutmuller namens UPC verklaarde dat de onderhandelingen met Ossendrijver over de Arrow zenders nog lopende zijn. Ook met Ziggo zou men nog steeds in gesprek te zijn. Maar wanneer men in gesprek is betekend dat nog niet dat het ook daadwerkelijk gebeurd.
Luistercijfers
Ad Ossendrijver blijft bij zijn standpunt dat Arrow Classic Rock naar schatting per maand ruim 1,5 miljoen verschillende luisteraars bereikt en Arrow Jazz FM momenteel ruim 500.000 luisteraars in Nederland. Echter zijn deze cijfers niet van Onderzoeksbureau Intomart GfK, maar pure schattingen die nergens op gebaseerd zijn. [Radio.NL/TotaalTV]