De publieke omroepen behaalden in week 22 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 25,4%. Was 28,7%) De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 26,1% (was 25,9%) en de SBS zenders 15,5% (was15,2%).
In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 27,8% (was 32,7%), de zenders van RTL Nederland 31,8% (was 30,4%) en de SBS zenders 19,8% (was 18,6%). In week 22 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 181 minuten (was 171 min) volgens Stichting KijkOnderzoek.
Dat betekent dat er nog steeds veel meer naar de radio wordt geluisterd. Uit de laatste meting bleek dat er 2 uur en 54 minuten wordt geluisterd tussen 06.00 tot 24.00 uur. [Radiowereld.NL]
Gerelateerde berichten
Qmusic herhaalt de Top 500 van Het Foute Uur
28 december 2017
Sunnery James en Ryan Marciano krijgen show op Radio 538
2 november 2016
538, Radio 10 Gold, Slam FM verhuizen naar Astra3
31 januari 2013
Luistercijfers portal Radio.NL feb – maart 2012
17 maart 2012
Luistercijfers november – december 2022, marktleider NPO Radio 2
24 januari 2023