Patrick Goldsteen wordt Digital Director van de 538Groep, waaronder de radiozenders Radio 538 en SlamFM vallen. Als Digital Director is hij nu verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de digitalisering van de 538Groep. Ook wordt hij onderdeel van het Management Team van de 538Groep.
Menno Koningsberger, CEO 538Groep: ‘Met Patrick halen wij de juiste digitale publishing kennis naar binnen. Met deze kennis kunnen we onze footprint in het domein muziekentertainment verder vergroten. We gaan met onze merken een verdere intrede maken in de digitale leefwereld van onze luisteraars. Patrick is een jong talent met de juiste kennis, hij bruist van de plannen en energie, we kijken uit naar zijn komst.’
Patrick Goldsteen: ‘Werken voor enkele van Nederlands grootste merken die letterlijk als sinds mijn jonge jaren een groot onderdeel van mijn leven zijn is geweldig. Dat ik nu met deze groep radioprofessionals mee mag helpen om de groei van de 538Groep door te zetten op digitaal gebied is een uitdaging waar ik naar uit kijk en ontzettend veel zin in heb.’
Patrick Goldsteen was hiervoor werkzaam als hoofdredacteur bij Playboy Magazine, onderdeel van Pijper Media. Maarten Bloem volgt hem daar op. Goldsteen was onder andere verantwoordelijk voor de digitale transitie van het blad naar een online omgeving. Eerder werkte Patrick in marketing- en digitale functies bij Sanoma. [Radiowereld.NL]