[Update] De zomervakantie is weer (bijna) ten einde. En dat betekent dat Qmusic zich weer gaat opmaken voor het spannendste spel van het radiostation. Vanaf maandag (29 augustus) is “Het Geluid” terug op Q en kunnen luisteraars weer veel geld winnen.
Standaard is Het Geluid 2.500 euro waard en elke keer dat er op Q-music een fout antwoord wordt gegeven, wordt Het Geluid 100 euro meer waard.
Extra kans bij de superronde
Het Geluid wordt elke werkdag ieder uur tussen 7 tot 19 uur gespeeld. Ook dit jaar is er een SuperRonde bij Mattie Valk & Wietze de Jager in de ochtend. Elke werkdag om 07.30 uur krijgen drie kandidaten achter elkaar de mogelijkheid een antwoord te geven op de vraag wat Het Geluid is. En ook dan zal Het Geluid bij elk fout gegeven antwoord 100 euro meer waard worden.
Het Geluid komt naar je toe
Om heel Nederland alvast op te warmen voor Het Geluid, trekt Qmusic op vrijdag 26, zaterdag 27 en zondag 28 augustus het land door met de speciale Het Geluid-caravan. Hier staat de caravan:
Vrijdag 26 augustus
12.00 – 13.30 uur – Museumplein, Amsterdam
14.30 – 16.30 uur – Vredenburgplein, Utrecht
Zaterdag 27 augustus
12.00 – 13.30 uur – Grote Kerkplein, Zwolle
14.30 – 16.30 uur – Willemsplein 43/44, Arnhem
Zondag 28 augustus
12.00 – 13.30 uur – Eendrachtsplein, Rotterdam
14.30 – 16.30 uur – 18 Septemberplein, Eindhoven
Vorig jaar won Liesanne Jansen met de eerste ronde 51.500 euro. De tweede ronde ging er 46.800 euro uit en raadde Nandine van Oosten Het Geluid.
Succes
Het Geluid is één van de meest succesvolle en langstlopende acties op de Nederlandse radio. Vorig jaar werd Het Geluid drie maanden lang gespeeld op Q-music.
Radioconsultant Thijs Bakker snapt wel waarom het spel zo lang gespeeld wordt: “Het opbouwen van de herkenbaarheid en de passie voor zo’n spel duurt heel lang. Ik heb het ervaren met wekelijkse trackings. Een doorlopend marktonderzoek waarbij wekelijks de markt in kaart wordt gebracht.
Ik heb geleerd dat het zo’n drie weken kan duren tot je 60% herkenbaarheid bereikt bij je vaste (P1) luisteraars voor een contest die je ieder uur speelt en waar je het land volhangt met Abriposters. Het duurt gewoon lang totdat een consument het in z’n systeem krijgt.” [Radiowereld.NL]