Het marktaandeel van Sky Radio in de doelgroep 10+ is in de zomermaanden, jun-jul’16, gestegen naar 9,9%. Dit aandeel was in de meetperiode jun-jul’15 nog 9,3%. Hiermee behaalt Sky Radio de #2-positie van Nederland. Radio 538 staat nog steeds op #1 en Qmusic staat hierdoor weer op #3.
Sinds drie jaar is het format verjongd en het resultaat hiervan is volgens Sky duidelijk terug te zien in zowel de vrouwelijke als de mannelijke doelgroepen.
Uunco Cerfontaine, Station Director Sky Radio: “In juni en juli stond Sky Radio in het teken van de zonnigste zomerhits. Eind juni zonden we de 500 favoriete zomerse nummers van onze luisteraars uit tijdens de ‘We Like The Summer Top 500’.
Tijdens de tropische temperaturen in juli werd de programmering direct aangepast naar de beste zomermuziek. Onze luisteraars vierden de zomer met Sky Radio en dat is duidelijk terug te zien in de luistercijfers.” [Radiowereld.NL]