Zoek
Sluit dit zoekvak.

Jan Smit en Tele2 ontvangen Loden Leeuw 2016 van Radar

De Loden Leeuw voor meest irritante BN’er in een tv-reclame gaat dit jaar naar Jan Smit voor zijn rol in de commercial van Pearle. Hij wint met 33 procent van de stemmen van Ruben Nicolai in Youfone (28%). De prijs voor de meest irritante tv-reclame gaat naar Tele2 met ‘De Ouderen Van Tegenwoordig’ met 48%.

Jan Smit en Tele2 ontvangen Loden Leeuw 2016 van Radar Cilesta Van Doorn nam de prijs voor de meest irritante tv-reclame voor Tele2 in ontvangst.  Zelden won een commercial met zo’n grote meerderheid. De Loden Leeuw is een initiatief van Radar en wordt sinds 2002 uitgereikt.

Winnaars door de jaren heen
Eerder ging de Loden Leeuw onder meer naar: Tui (2015), HoyHoy.nl (2014) en Bonprix (2013). De Loden Leeuw werd ook gewonnen door: Adelheid Roosen (2015), Tim en Tom Coronel (2014) en Maarten van der Weijden (2013).

Overzicht
In totaal werden er in 2016 ruim 74.000 stemmen uitgebracht. Hieronder een overzicht van de meest irritante BN’ers en de meest irritante tv-reclames in 2016.

Meest Irritante Reclame 2016
Tele2 – De ouderen van de toekomst 48%
Airwick – V.I.Poo 24%
Tuc – Alles Kan Land 14%
Beter Bed – Frisse Lentedeals 9%
Leenbakker – Leen’s Loft 5%

Meest Irritante BN’er in een reclame in 2016
Jan Smit – Pearl 33%
Ruben Nicolai – Youfone 28%
René Froger – XLS Medical 21%
Anita Witzier – Stella Fietsen 10%
Frans Bauer – Robijn Wasmiddel 8%

‘Radar Radio’
Het consumentenplatform Radar krijgt volgens jaar ook een eigen radioprogramma op Radio 1 naast het tv-programma. ‘Radar Radio’ is vanaf zaterdagmiddag 14 januari 2017 te horen van 15.00 tot 16.00 uur. Mischa Blok wordt de presentator van het nieuwe radioprogramma.

Het programma reikt in haar eerste uitzending, op zaterdag 14 januari 2017, meteen de eerste ‘Loden Radioleeuw’ uit.

De genomineerden voor de 1e Loden Radioleeuw zijn al bekend: Fiat, Vodafone, Kruidvat, Pearle en Incentro maken kans op de prijs voor meest irritante radioreclame.

Gerelateerde berichten