De luistercijfers van 100% NL stijgen opnieuw, de populariteit is vooral onder vrouwelijke luisteraars terug te zien. In de doelgroep Vrouwen 20-49 groeit het marktaandeel van 100% NL van 4,2% naar 4,7%, een groei van 12%.
Ook maakt 100% NL flinke stappen in de doelgroep 10+ en ouder, met een marktaandeel van 3,7% klimt 100% NL omhoog.
Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek op Radio.NL dat is gepubliceerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode april-mei 2018.
Meer luisteraars Lars & Koen
De groei van 100% NL is goed terug te zien in de ochtend- en avondspits. Het marktaandeel van zowel de Ochtendshow met Lars Boele als de Middagshow met Koen Hansen groeien flink in Vrouwen 20-49. De Ochtendshow groeit met 26% naar 5,4% marktaandeel en de Middagshow bij 100% NL groeit naar 4,6% in Vrouwen 20-49, dat is 28% groei ten opzichte van de vorige meeting.
Oranje zomer
Carlo de Boer, Directeur RadioCorp: “‘Oranje doet niet mee met het WK maar scoort wel in radioland. De afgelopen periode hebben we de muziek aangepast aan het zomerse weer, de luisteraars hadden duidelijk de zomer in hun bol als we kijken naar de mooie luistercijfers. Ook hebben we de programmering vernieuwd en is vrijdag omgedoopt in 100% NL Meezingvrijdag. Met deze luistercijfers zien we een mooie, oranje zomer tegemoet!” [Radiowereld.NL]