100% NL is in de periode mei – juni 2019 de grootste stijger in marktaandeel. Het landelijke radiostation wint 0,5% waardoor het marktaandeel nu op 3,4% staat. De forse groei is ook terug te zien bij jonge vrouwen in de leeftijd 20-34, 100% NL maakt in die doelgroep een groei door van 32% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Met 64% vrouwelijke luisteraars is 100% NL ook het meest vrouwelijke radiostation van Nederland volgens het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode mei-juni 2019.
Martijn Zuurveen, station director 100% NL: “De Nederlandse muziek zit al een tijdje in de lift. Artiesten als Maan, Nielson, Davina Michelle en Suzan & Freek zijn ongekend populair en scoren hit na hit, dat zien we terug in de luistercijfers. Dat we nu het meest vrouwelijke radiostation van Nederland zijn, is fantastisch en daar ben ik ongelooflijk trots op.” [Radiowereld.NL]