[Update] De Coen en Sander Show is marktleider in de middag in de doelgroepen 10+ en 20-49 jaar. Het radio-duo Coen Swijnenberg en Sander Lantinga maakt de populairste middagshow van Nederland. Dit blijkt uit de nieuwe NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers op Radio.NL.
Daarnaast is de 538 TOP 50, de hitlijst van 538 op vrijdagmiddag, de best beluisterde hitlijst in 10+ en 20-49 jaar.
De 538 Top 50 is iedere vrijdagmiddag tussen 14.00 uur en 18.00 uur te horen en wordt gepresenteerd door 538 deejay Ivo van Breukelen.
Het marktaandeel van de 538 Top 50 (vr 14-18 uur) steeg met 0,4%-punt naar 11,5% in de doelgroep 10+, terwijl het marktaandeel bij 20-49 jaar vrijwel gelijk bleef met 16,5%. De Top 40 op rivaal Qmusic daalde met een half procentpunt naar 11,1% (10+) en met 0,8%-punt naar 16,0% bij 20-49 jaar. Vorige meting wist de Top 40 nog de koppositie af te snoepen van de 538 Top 50.
Menno de Boer – Radio Director 538: ‘2019 is het spannendste en leukste jaar voor 538 ooit en het bouwen aan programma’s kost tijd. Het hele team van 538 zit bomvol radiopassie en dat wordt bekroond met geweldige cijfers. De nieuwe ochtendshow van Frank Dane en zijn team is overtuigend marktleider en het is fantastisch dat Coen en Sander de laatste maanden weer #1 zijn in de middag.
Ook de nieuwe 538 TOP 50 op vrijdagmiddag, de lijst waar luisteraars direct invloed op hebben, is de populairste hitlijst van Nederland. Het dankbaar strooien van positieve cijfers lijkt een trend, maar hier kunnen we niet omheen!‘
De Coen en Sander Show is sinds augustus 2015 elke maandag tot en met donderdag te horen (16:00 – 19:00 uur) op Radio 538. Coen en Sander maken, naast hun reguliere uitzendingen, ook bucketlist-uitzendingen vanaf bijzondere locaties. Komende donderdag maakt het duo live radio vanaf het drielandenpunt in Vaals met internationale vrienden zoals K3, Frans Duijts en Marcelino Wunderlich.
Coen en Sander scoren in de middag op Radio 538 (ma t/m do 16-19 uur) nu 12,1% marktaandeel. NPO Radio 2 is in diezelfde periode goed voor 11,0%, terwijl Qmusic met Domien Verschuuren 10,1% noteert. Bij de doelgroep 20-49 jaar zijn de verschillen nog groter met 18,3% voor Radio 538, 15,0% voor Qmusic en 11,6 voor NPO Radio 2. [Radiowereld.NL]