De Persgroep heet vanaf vrijdag DPG Media. Het bedrijf, eigenaar van onder andere Qmusic, had deze naamswijziging enkele maanden geleden al aangekondigd en vandaag is het zover.
Uitgever DPG Media wil met de nieuwe naam benadrukken niet alleen een Nederlandse partij maar een internationaal multimediaal bedrijf te zijn.
De nieuwe naam geldt voor alle bedrijfsonderdelen: Medialaan-De Persgroep Publishing en de Persgroep Nederland.
DPG Media: “De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Maar ook aan de dag van vandaag. Kwaliteit is en blijft onze houvast.
Kwaliteit van onze makers. Kwaliteit voor onze lezers, bezoekers en luisteraars. Helder en doeltreffend. DPG Media, een krachtige lettercombinatie die verwijst naar onze roots, naar ons internationale karakter en weerspiegelt waar wij voor staan. Alle bedrijfsonderdelen in België en Nederland dragen vanaf nu de naam DPG Media, net als de holding DPG Group. Onze tak in Denemarken zal Berlingske Media (a DPG company) blijven.” [Radiowereld.NL]