Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Directeur Kink verrast door hoge luistercijfers

Jan Hoogesteijn, algemeen directeur van Kink, is blij met de allereerste gepubliceerde luistercijfers van het nieuwe Kink. Volgens de cijfers van het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) scoorde Kink in de periode januari / februari 2020 een marktaandeel van 0,4%. “Dit is hoopvol. Nu verder uitbouwen.”

Directeur Kink verrast door hoge luistercijfers Kink is het allereerste radiostation met uitsluitend digitale distributie dat meedoet aan het NLO en separaat gerapporteerd wordt.

Wekelijks trekt de zender een slordige 134.000 luisteraars. En ook bij de voor adverteerders belangrijke doelgroep doet Kink het goed.

We zijn verrast dat we binnen een relatief korte periode van 13 maanden, met alleen maar online en DAB+,  een marktaandeel van 0,9% in 20-49 jaar hebben kunnen opbouwen”, laat Hoogesteijn weten aan Radio.NL.

Dat cijfer is voor ons (en de reclamemarkt) het belangrijkst.  Dat hadden we niet verwacht, niet zo snel.

De luistertijd bij Kink is ook hoog, wat aangeeft dat het trouwe fans zijn”, vervolgt de directeur van Kink. Gemiddeld wordt er maar liefst 3 uur en 25 minuten naar de zender geluisterd. Dat is langer dan bijvoorbeeld naar Radio 538, Sky Radio of Qmusic wordt gedaan.

Foto: Radio.NL

Voordat de stekker in 2011 uit het oude Kink ging, dat toen nog Kink FM heette, deed het station ook al mee aan het luisteronderzoek. Toen was het station via de kabel, internet en satelliet te ontvangen en lag het marktaandeel ook rond de 0,3 a 0,4%.

Alleen vlak voordat de zender stopte steeg het marktaandeel naar 0,6%. Begin vorig jaar keerde Kink terug via internet en DAB+. [Radiowereld.NL]