Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Qmusic weet luisteraars te binden in bijzondere tijd

De nieuwste meting van de luistercijfers laat zien dat Qmusic luisteraars weet te binden in deze atypische tijd. Het marktaandeel stijgt met 8 % naar 15,7%, ten opzichte van 14,5% in dezelfde periode vorig jaar in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar.

Qmusic weet luisteraars te binden in bijzondere tijd Het betreft de beste februari-maart-score ooit voor het radiostation.

De ochtendshow noteert tevens de allerbeste score ooit sinds de oprichting van Qmusic in 2005.

Programmadirecteur Dave Minneboo: “In deze bijzondere tijd weten we luisteraars te verbinden. Met de Q-top 1000: de Shout Out editie, de relevante nieuwsupdates en het feit dat we luisteraars altijd bij alles centraal zetten, hebben we mooie resultaten behaald.

De ochtendshow heeft een groter marktaandeel dan ooit en we verwachten dat deze groei zal aanhouden.

Inspelend op de nieuwe realiteit heeft Qmusic een paar weken terug besloten de ochtendshow met Mattie en Marieke tijdelijk met een uur te verlengen tot 10.00 uur.

Onderzoek en peilingen toonden bij Qmusic aan dat het dagritme van de luisteraars in de huidige situatie opgeschoven is. En voor die luisteraars is het belangrijk dat radio aansluit op het ritme van de dag.

Qmusic liep hierin voor op een trend die inmiddels ook zichtbaar is in andere landen. Qmusic: “Zo zijn ook in de Verenigde Staten, meer recentelijk, ochtendshows met een uur verlengd om dezelfde reden.”  [Radiowereld.NL]