Stichting ‘Wakker Dier’ is opnieuw een grote campagne gestart tegen Albert Heijn, de grootste keten van supermarkten. ‘Wakker Dier’ roept alle Nederlanders nu in een radiospot op om geen AH kip meer te kopen. Deze AH kip leeft namelijk in een overvolle stal geen daglicht, met zestien kippen per vierkante meter. En dat is veel te klein.
Voor deze keurmerkloze kip hanteert iedere supermarkt zijn eigen welzijnseisen.
Veel merken en bedrijven geven hun kip meer ruimte dan de AH kip krijgt bij Albert Heijn.
Van alle supermarkten, doet Albert Heijn de keurmerkloze kip ook nog eens het vaakst in de aanbieding. Hierdoor stimuleren zij de verkoop van ‘de slechtste kip’.”
Wakker Dier wil dat alle kipproducten in supermarkten ten minste voldoen aan de welzijnscriteria van het één ster Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming. De spot wordt nog uitgezonden tot en met vandaag 16-9-2020 op: NPO Radio1, NPO Radio 2, Radio 538 en Q music. [Radiowereld.NL]