Naam Engels radiobedrijf op Nederlandse reclameborden

De naam van een Engels radiobedrijf is nu ook te vinden op duizenden reclameborden in Nederlandse bushokjes, winkelcentra en supermarkten. Sinds deze maand gaat Exterion Media door het leven als Global.

Foto: RadioWereld.NL

Reden voor de naamswijziging is de aankoop van het bedrijf door Global, eigenaar van onder meer radiozenders Capital, Heart, LBC, Smooth en Classic FM en een flink aantal reclameborden in het Verenigd Koninkrijk.

Die overname vond al in 2018 plaats. Maar vanwege de coronacrisis, waarbij de buitenreclamemarkt flinke klappen kreeg, werd besloten om de naam Exterion langer te gebruiken en de naamswijziging uit te stellen. Nadat de afgelopen maanden alle reclameborden van Exterion zijn voorzien van de nieuwe naam Global, werd deze naam begin deze maand officieel aangenomen in Nederland.

De naam Exterion werd sinds 2014 gebruikt, nadat de Amerikaanse investeringsmaatschappij Platinum de Nederlandse tak van CBS Outdoor had gekocht. Daarvoor heette het bedrijf Viacom Outdoor.

Onder de nieuwe naam heeft Global ook al gelijk haar verzorgingsgebied uitgebreid. Sinds deze maand mag het bedrijf de reclameposters verzorgen in meer dan honderd bushokjes in Haarlemmermeer.

Kijk voor een overzicht van reclame-uitingen van Nederlandse radio- en tv-stations in onder meer bushokjes in het RadioWereld.NL Dossier Buitenreclame. [RadioWereld.NL]

Gerelateerde berichten