Zoek
Sluit dit zoekvak.

NMO Luisteronderzoek week 31-2023: Dit zijn de reacties van de radiostations

De radiowereld maakt elke woensdag de luistercijfers bekend. Dankzij ‘Het Geluid‘ en ‘Housuh in de Pauzuh‘ staat er deze week taart op tafel bij Slam en Qmusic.

Foto: Pixabay

Qmusic behaalt in de maand juli een marktaandeel van 22,7% in de commerciële doelgroep 20-49 jaar. In de brede doelgroep 13+ haalt Qmusic een marktaandeel van 11,9%. Dit zijn, op de Foute Maand na, de hoogste maandscores die Qmusic tot nu toe heeft behaald volgens het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

In week 31 behalen de themazenders gezamenlijk hun hoogste weekscore ooit binnen de doelgroep van 20-49 jaar met 4,0%. Hierin verbreken twee themazenders ook hun persoonlijke record, Qmusic Non Stop (2,8%) en Qmusic Limburg (0,7%).

Slam
Slam realiseert in week 31 met 3,92% haar hoogste marktaandeel ooit in de doelgroep 20-49 jaar. Dit is het hoogst gerealiseerde marktaandeel in het 23 jarig bestaan van Slam.

De stijgende luistercijfers zijn onder andere te danken aan ‘Housuh in de Pauzuh XXL’, wat sinds zaterdag 5 augustus tot en met donderdag 10 augustus tussen 06.00 en 00.00 uur te horen is.

Martijn Zuurveen, Radio Director Slam: “Housuh in de Pauzuh is een show waarvan we normaal gesproken dagelijks al het positieve effect terug zien in de luistercijfers. En ook nu weer tijdens de Housuh in de Pauzuh XXL editie gaan de cijfers door het dak.” [RadioWereld.NL]