Zoek
Sluit dit zoekvak.

Record aantal luisteraars kerstprogrammering Sky Radio: 8,9 miljoen

In totaal luisterden 8,9 miljoen Nederlanders (13+) in de weken voor en tijdens kerst naar Sky Radio The Christmas Station. Dit is een record; nooit eerder werd er zoveel geluisterd naar de kerstprogrammering van Sky Radio.

Foto: video still

Op kerstavond scoorde Sky Radio 37,1% marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar en op eerste kerstdag 24,4%. Dit blijkt uit het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

Uunco Cerfontaine, Radio Director Sky Radio, is trots op de cijfers: “We hebben maar liefst 8,9 miljoen luisteraars bereikt met onze kerstprogrammering. Dit betekent dat ruim de helft van alle Nederlanders naar Sky Radio The Christmas Station heeft geluisterd om samen met ons kerst te vieren. In 20-49 jaar ligt dit percentage zelfs nog hoger; twee op de drie luisteraars binnen deze doelgroep (64,8%) heeft naar onze kerstprogrammering geluisterd. Vanaf nu brengen we weer de beste mix van classics en hits, maar we kijken er alweer naar uit om over elf maanden Sky Radio weer om te dopen in The Christmas Station!

Sky Radio wordt traditiegetrouw vanaf eind november omgedoopt tot The Christmas Station. Tot en met kerst staat de radiozender geheel in het teken van non-stop de beste kersthits. Tijdens het kerstdiner was Sky Radio ook enkele uren reclamevrij. [RadioWereld.NL]

Eén reactie

  1. Voor mij totaal onvoorstelbaar, voor mij is skyradio 1 grote commerciele eenheids worst, er is zoveel leuke en mooie kerstmuziek en je hoor alleen maar 1 commerciele dreun, met mariah carey voorop.
    Elk uur komen zo’n beetje dezelfde hapklare brokken voorbij.
    Leuk als internetstation voor de liefhebbers, maar compleet zonde van het kostbare fm kavel. Nonstop op zichzelf vind ik persoonlijk pure ether vervuiling, iedere Janjurk kan een computer nonstop laten draaien. Variatie en een ruim aanbod qua programma’s op de nederlandse radio zou interressanter zijn. Helaas is het er met de herverdeling niet beter op geworden.
    Maar ja, zolang je maar betaald…