538 Ochtendshow in jaar tijd gegroeid naar #2 ochtendshow van Nederland

Tim Klijn, Rick Romijn, Niels van Baarlen en Florentien van der Meulen zijn woensdag op de kop af één jaar te horen met ‘De 538 Ochtendshow op Radio 538‘. Dat vieren zij met een feestelijke jubileumuitzending én een mooie positie in het radiolandschap.

Foto: Radio 538

In één jaar tijd is de ochtendshow van Radio 538 op dit moment gegroeid van de vierde naar de tweede best beluisterde ochtendshow van Nederland bij de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 jaar. De afgelopen weken vocht 538 vooral met NPO Radio 2 om plek twee in de ochtend, de afgelopen weken was 538 steeds groter en in week 21 kwam zelfs Qmusic in zicht.

Dave Minneboo: “Het succes van De 538 Ochtendshow met Tim, Rick, Niels en Florentien is ongekend. Direct bij de start zorgde het programma voor een flinke stijging van de luistercijfers. In één jaar tijd is dit uiteindelijk gegroeid met 58%. Een prachtige prestatie!

De winst van de Gouden RadioRing na slechts een half jaar was een prachtige boodschap van de luisteraar bij wie het programma goed in de smaak valt en dat is ook te zien in het luisteronderzoek. Vanochtend vieren we een feestje met de jubileumuitzending, maar dat is het voor het team, onze luisteraars en mijzelf eigenlijk iedere dag met deze krachtige show!

Om het eerste jubileum een beetje te vieren organiseert De 538 Ochtendshow woensdagmorgen een locatie-uitzending vanuit ‘De 538 Ochtendkroeg’. [RadioWereld.NL]

Bron: NMO/Ipsos, ma-vr 06.00-10.00 uur, 20-49 jaar, week 1 t/m week 21 2024 vs. week 21 2023